2012. január 29., vasárnap

Almás Crummble

Tényleg nagyon sajnálom, hogy ennyire ritkán írok mostanság, de az esküvőszervezés nagyon lefoglal és ha még tüsténkedem is a konyhában, odáig már nem jutok el, hogy lefotózzam, vagy ha ez sikerül is - mint ennél a sütinél - hetekbe telik mire odajutok, hogy feltöltsem ide. 
Tegnap is délelőtt jártunk két virágosnál, akikkel megbeszéltük a részleteket és most már csak az árajánlatot várjuk, utána egy cukrászdában a tortához mintákat nézni, majd délután meghívót próbáltunk választani. Sikerült a kört leszűkítenünk 5 darabra, de még ez is sok, nem tudom mikorra sikerül kiválasztanunk azt az egyet (illetve most úgy néz ki, hogy kettő lesz belőle), amit végül ki is küldünk de egyhamar csak összejön :)

Ezt a sütit már lassan egy hónapja készítettem. Jó előre kinéztem, hogy majd hétvégén elkészítem, de nem jött össze mert elkaptam egy vírust, ami egész hétvégére ágyba döntött, még dolgozni se voltam utána két napig :S:S:S Kolléganőm találta a receptet és nagyon sokféle gyümölccsel elkészíthető, amihez passzol a fahéj, tehát szilvával, almával, meggyel, vagy akár még barackkal is.

Hozzávalók:
15 dkg liszt
10 dkg cukor
10 dkg vaj
1 csomag vaníliás cukor
8 dkg darált dió, mandula vagy mogyoró
2 db közepes méretű alma
mazsola
2 tk. fahéj 2 tk. barna cukorral elkeverve

A lisztet a cukrot, a vajat, a vaníliás cukrot és darált diót, mandulát vagy mogyorót összemorzsoljuk. Kivajazott piteformába belekockázzuk az almákat, megszórjuk mazsolával és a fahéjjal elkevert cukorral. Rámorzsoljuk a tésztát, majd 30 percig alufóliával lefedve, 180-200°-on sütjük. Ezután levesszük róla a fóliát és még 5 percig visszatesszük, hogy megpiruljon a teteje.
Aki esetleg száraznak találja, vanília sodót készíthet mellé, de szerintem ez így éppen elég édes, az alma levétől puha és nem hizlaló édesség.

Jó étvágyat! :)

2 megjegyzés:

  1. Akkor azért jól haladtok a szervezéssel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most nagyon is :) nagyon jó, már alig vártam, hogy ez így beinduljon :D:D:D

      Törlés