2011. szeptember 1., csütörtök

Kakaós- és fahéjas csiga

Már hetekkel ezelőtt sütöttem ezt a mennyei kakaós csigát, aminek a receptjét egy kedves barátnőmtől kaptam. Eredetileg csak kakaóval lenne, de én a tészta egyharmadából fahéjasat csináltam, mert imádom a fahéjat. Legközelebb lehet teszek mellé reszelt almát is, és az már majdnem almáspite lesz, csak tekercs formájában.

Kakaóscsiga
75 dkg liszt
7 dkg margarin
7 dkg cukor
6 dl tej
3 dkg élesztő
3 tojássárgája
olaj
kakaó vagy fahéj



Azt szeretném még a legelején leszögezni, hogy ezt az adagot csak akkor készítsük el, ha egy hadseregnek sütünk, vagy ha a családunk olyan népes, mint barátnőméknél. szerintem a fél adag elkészítése javasolt első körre, és ha nagyon hamar elfogyna, amire van esély, mert isteni, akkor legközelebb lehet a teljes adagot sütni.

A tojássárgákat a cukorral habosra verem és hozzáöntök 4 dl tejet. a maradék tejben felfuttatom az élesztőt, majd ezt a liszttel együtt belekeverem a tojásos masszába és hozzáadom az olvasztott margarint. Jó alaposan összegyúrom, de nem kell elérni azt az állagot, hogy ne ragadjon, hiszen úgyis keleszteni kell, lényeg az, hogy minden jól el legyen benne dolgozva. ezek után letakarom egy konyharuhával az edényt és minimum egy órát meleg helyen kelni hagyom. 3 felé szedem a tésztát, majd téglalapokat nyújtok belőlük. Mindegyiket megkenem olajjal és két téglalapra kakaó kerül - én, illetve mi Nesquik-et használtunk, így már nem kellett megcukrozni -, a harmadikra pedig fahéj és cukor. Szorosan feltekerem és kb. ujjnyi vastag karikákat vágok belőle. Szorosan helyezem őket a tepsibe, hogy ne oldalra dagadjanak sütés alatt, hanem felfele nőjenek.
előmelegített sütőben, 170-180°C-on 30 percig sütöm őket, majd ha készen vannak megszóróm őket porcukorral és még melegen egy bögre tejjel, vagy kakaóval elmajszolom.

(és ez csak egy tepsi a háromból;)


2 megjegyzés:

  1. ;) de jó! már vártam az újabb bejegyzéseket! :))

    VálaszTörlés
  2. igyekeztem, remélem most már sűrűbb lesz, de hát ilyen ez a nyár:)

    VálaszTörlés