2011. július 13., szerda

Rizskoch

Hétvégén Anyu megkért, hogy készítsem el én az ebédet, ez lett belőle:)

Rizskoch 4 személyre

25 dkg rizs
10 dkg vaj vagy margarin
2 evőkanál rum
6 evőkanál cukor

fél citrom reszelt héja
2 csomag vaníliás cukor
5 tojás
fél liter tej


A tejben elkevertem 2 ek. cukrot és egy csipet sót majd megpároltam benne a rizst. Ezután a 10 dkg vajat (vagy margarint - ki mivel szereti), a rummal, a maradék cukorral, a vaníliás cukorral, a citrom héjával (és esetleg levével) valamint a tojások sárgájával elkevertem, meg annak, aki szereti még mehet bele kb. 5 dkg mazsola (de természetesen én ebből is többet tettem, mert imádjuk a mazsolát). A tojások fehérjét kemény habbá verem 4 ek. porcukorral, de a félreértések elkerülése végett először felverem olyan keménnyé a habot, mint ahogyan azt már a túrós rétesnél leírtam és utána megy bele apránként a porcukor.
Ha kihűlt a rizs, belekeverem a tojásos keveréket és a felvert habot is óvatosan beleforgatom, majd hőálló, sütőpapírral kibélelt (vagy kivajazott) tálba öntöm a masszát. 160-180°-on aranybarnára sütöm (de az idő itt is a sütő milyenségétől függ).
Általában lekvárral vagy csak egyszerűen porcukorral szoktuk enni, de van, aki csokiöntete kér rá, amit 4 ek. cukorból, 2 ek. kakaóból és annyi vízből készítünk, hogy felfőzve szirup állagú legyen.

Jó étvágyat hozzá mindenkinek!;)

2 megjegyzés: