2011. július 10., vasárnap

Mennyei túrós rétes


A legelső nyalánkságom egy isteni túrós rétes, melyet munkahelyemre is bevittem és nem nagyon tudtak neki ellenállni kollégáim... remélem Ti sem fogtok:)
 

Mennyei túrós rétes

Hozzávalók (4-5 rúdhoz):
- 1 csomag réteslap, de aki elég merész készítheti saját kezűleg is, melynek elkészítését az alábbi linken találjátok
- 50 dkg tehéntúró
- 2 tojás
- 2 púpozott evőkanál búzadara
- 1 dl tejföl
- 10-15 dkg porcukor
- 1 citrom reszelt héja (én a levét is belefacsartam, mert attól ízletesebb lett)
- 5-10 dkg mazsola (ki mennyire szereti)
- 8 dkg vaj vagy margarin
- 2 evőkanál zsemlemorzsa
- 1 mokkáskanál só


Először elkészítettem a tölteléket, hogy az ízek minél jobban összeérhessenek:) A túrót villával alaposan áttörtem, majd elkevertem benne a porcukrot, a sót, a citrom héját (és levét). Rászórtam a búzadarát és a tejföllel jó simára elkevert tojássárgáját, majd az egészet simára kikevertem. A tojásfehérjéket olyan kemény habbá vertem, ahogy nagypapám tanította: "Akkor jó, ha a fejed felé mered tenni az edényt, fejjel lefelé fordítod és nem kell rohannod hajat mosni!":) Ezt óvatosan beleforgattam a masszába, majd félretettem. 
A lapokat kettesével benedvesített konyharuhára fektettem és a megolvasztott vajjal megkentem a teljes felületét. Megszórtam zsemlemorzsával, hogy a tölteléktől ne ázzanak át a lapok, majd rákentem a túrókrémet és jó alaposan megszórtam mazsolával, mert nekem az minden süteménybe kell:) A konyharuha segítségével felcsavartam a rudakat jó szorosan, majd a sütőpapírral fedett tepsibe helyeztem őket. Megkentem őket kicsit cukros, tejföllel elkevert olajjal, majd elkészítettem a többi rudat is.
Előmelegített sütőben 10-12 percig sütöttem őket gázsütőben, a légkeverésesben hamarabb idő alatt is elkészül. Még melegen felszeltem, meghintettem porcukorral és elrejtettem, mert reggelre hűlt helye maradt volna:)

Jó étvágyat hozzá Mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése