2013. december 28., szombat

Mogyorókrémes falatkák

Karácsonyra több sütemény is készült, melyek közül egynek a receptjét már megosztottam Veletek, a karácsonyi kekszét, melyet elsősorban kollégáimnak készítettem ajándékba, de azért a karácsonyi asztalra is maradt belőlük.
Nagymamám segítségével készült el a bejgli, sógornőm pedig a mézeskalácsokért felelt, melyeket viszont én díszítettem. Az általam készített másik sütemény a mogyorókrémes falatkák voltak, melyeket az alábbiak szerint készítettem el.

Hozzávalók kb. 30 db-hoz:
10 dkg margarin
6 dkg cukor
1 csipetnyi só
1 tojás
20 dkg liszt
16 dkg mogyorókrém
10 dkg tejcsoki


A képen láthatjátok a bejglit, előtérben a mogyorókrémes falatkákat (csokival és csoki nélkül), a jobb sarokban a karácsonyi kekszet, háttérben pedig díszített és díszítetlen mézeskalácsokat.

A sütőt 180-200°-ra előmelegítem. A rámát, a cukrot és a sót robotgéppel összekeverem, majd hozzáadom a tojást és tovább verem. Belekeverem a lisztet és kézzel sima állagú tésztává dagasztom. Kb. 3 mm vékony tésztává nyújtom, majd 4*8 cm-es téglalapokra szaggatom és mindegyik közepébe egy kávéskanál mogyorókrémet teszek. A téglalapokat félbehajtom, a szélüket összenyomom, és villával mintát nyomok beléjük.
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem és 12-15 percig sütöm őket. Miután teljesen kihűltek, mikróban megolvasztom a felkockázott tejcsokit, és nyomózsákba töltve kidíszítem vele a falatkákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése