2013. szeptember 28., szombat

Töltött kenyér

Ezt a receptet, illetve az ételről készült képet már nagyon sokszor láttam, hol itt, hol ott, de igazán, hogy hogyan is kell elkészíteni, azt még sehol sem olvastam. A héten megtaláltam egy angol oldalon, ahol még gombát is tettek a mélyedésekbe, de én úgy döntöttem, azt inkább kihagyom. 
Mivel ugye csak ketten vagyunk, ez pedig - majd meglátjátok - frissen a legfinomabb, kellett keresnem egy akkora cipót, amit vacsorára ketten meg tudunk enni. Ez nem volt túl könnyű, mert a legtöbb helyen a legkisebb kenyér fél kilós, az meg egy vacsorára kettőnknek rengeteg, így még jártam a boltokat és végül a Lipóti pékségben leltem rá az én kis kenyérkémre:) Ezt igazából a krémlevesekhez árulták, hogy ebben szervírozzák, de nekem erre a célra tökéletesen megfelelt.

Sütés előtt...
Hozzávalók:
egy akkora cipó, amit egy vacsorára a társaság el tud fogyasztani
(a további adagok 2 főre vonatkoznak)
15-20 dkg sajt
2-3 szelet sonka
2 evőkanál margarin
friss petrezselyem
só, bors

... sütés után.
A kenyeret hosszában és keresztben is bevagdosom addig, hogy az alja egyben maradjon, de teljesen sakktábla szerű legyen. A margarint megolvasztom és ecsettel megkenem a mélyedéseket. Az egészet kicsit megsózom és borsozom, de nem kell túlzásba vinni, nem ez lesz a lényeg. A sajtot csíkokra vágom, és a mélyedésekbe helyezem úgy, hogy minden kis kocka, minden oldalára jusson sajt. A sonkát is felcsíkozom és ezt elszórva a résekbe teszem. A tetejét ismét megkenem az olvasztott margarinnal, majd megszórom a felaprított petrezselyemmel.
A kenyeret egy alufóliával bélelt tepsire teszem, becsomagolom és 15 percig, 180°-on sütöm, majd kibontom a fóliából és további 10 percig sütöm. Ehhez nem lehet villát és kést adni, tépkedni kell a kis kockákat és élvezni, ahogy nyúlik vele a jól megolvadt sajt. 
Mindenkinek jó étvágyat hozzá:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése