2013. július 19., péntek

A svéd konyha rejtelmei

Szörnyen sajnálom, mert ilyen szerintem még nem is volt, hogy több, mint egy hónapig ne írtam volna. Mentség nagyon nincsen, az időhiányon kívül, illetve azon, hogy az elmúlt egy hónapban voltunk nyaralni is, ahol nagyon finomakat ettünk.

Svédországban voltunk Édesanyám unokatestvérénél, ahol, mint megtudtuk, az IKEA-ból már gondolom mindenki által ismert "svéd húsgolyón" és a Smörgåstårta-n (ez a Szent Iván éji hagyományos étel) kívül nincsenek hagyományos ételek, de nekünk azért sikerült finomakat ennünk.


Lazacos-koktélrákos Smörgåstårta (szendvicstorta)

Bélszínes Smörgåstårta (szendvicstorta)

Epres-tejszínes piskóta

Szendvics grillezett cukkinivel és halloumi sajttal

Az a bizonyos húsgolyó, krumplival és vörösáfonyaszósszal

Természetesen az elmúlt egy hónapban én is főztem, de nem annyira látványos és szép ételeket (pl.: rántott csirkemell salátával), de a már itt megtalálható receptek közül többet is megcsináltam, nézzétek meg ezeket, remélem merítetek belőle ötletet a hétvégére:) - már, ha egyáltalán valaki innen szokott szemezgetni...

Grillezett camambert fokhagymával

Gyümölcsrizs

Rakott padlizsán

Töltött cukkini

Töltött krumpli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése